Wednesday, September 3, 2014

Insomnia

Aku Penunggu Malam

Aku. Ya aku bukan kau. Aku seorang manusia yang susah nak lelap mata walaupun baru lepas telan sebiji dua ubat selsema. Masuk bilik, macam-macam benda aku buat supaya mata aku terlelap. Kacau cicak, tenung lampu, seluk seluar. Dan selalunya berakhir dengan menonton filem pendek berdurasi sekitar 30 minit lakonan Sasha Grey atau Elly Tran Ha.

Ramai orang kata kalau susah tidur malam ni ada penyakit Insomnia, aku kurang percaya Sains sebab tiada satu pun kajian oleh Sains yang berakhir dengan keputusan 100% tepat. Aku lebih percaya dengan drama Rindu Awak 200% walaupun macam tiada kena mengena dengan masalah aku, sekurang-kurangnya peratusannya lebih membanggakan.

Sampai sekarang aku masih mencari tips yang berkesan untuk waktu tidur yang sempurna. Mak aku suruh pergi berubat traditional atau jumpa bomoh. Aku selalu balik rumah lewat. Dia kata takut ada hantu ikut aku balik. Salah mak aku juga sebab tak kasi balik tengah malam, so aku balik awal pagi. Tapi aku takut belum sempat bomoh tu bukak mulut kaki aku dah singgah kat punai dia. Bomoh tahyul, aku tak percaya. Next!!

No comments:

Post a Comment