Saturday, October 25, 2014

Kosong

Mata tak boleh nak pejam, aku bingkas bangun dari katil. Niat utama nak tulis satu carita. Buka komputer riba yang tersegam tak berapa nak indah diatas meja dan serta-merta fikiran aku kosong. Satu abjad pun aku tak mampu keluarkan. Celaka.

Jam telah menunjukkan masuknya waktu solat fardhu subuh, aku masih termenung depan komputer riba. Kepalaku mendongak ke siling dengan harapan ada bidadari bagi idea atau paling tidak pun senyuman yang manis, hampa, yang ada cuma seekor cicak yang mungkin sedang mentertawakan aku, siapa tahu?

Entri ni sudah masuk perenggan ketiga dan bila semak perenggan pertama dan kedua, baru aku sedar yang tiada cerita untuk dibaca. Anak haram.

Aku ambil wuduk, solat subuh, kemudian aku tidur. Engkorang pun pergi lah tidur.

No comments:

Post a Comment